Władze

Dyrektor
dr inż. Mikołaj Hauke
tel.: + 48 61 657 05 55 w. 500
fax: + 48 61 657 07 21
e-mail: mikolaj.hauke[at]inop.poznan.pl
Zakres kompetencji Dyrektora Łukasiewicz – INOP jest zgodny z ustawą z dnia 21 lutego 2019 r. o Sieci Badawczej Łukasiewicz (Dz. U. z 21.03.2019 r. poz. 534).
Dyrektor:
- ustala plany działalności instytutu,
- realizuje politykę kadrową,
- zarządza mieniem i odpowiada za wykorzystanie mienia instytutu na realizację jego zadań statutowych
- odpowiada za wyniki działalności naukowej i badawczo-rozwojowej instytutu,
- reprezentuje instytut,
- podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących instytutu, z wyjątkiem spraw należących do zakresu działania rady naukowej.
Dyrektor, po zaopiniowaniu przez radę naukową, ustala regulamin zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi oraz prawami własności przemysłowej oraz zasad komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych, który określa w szczególności:
- prawa i obowiązki instytutu, pracowników oraz doktorantów w zakresie ochrony i korzystania z praw autorskich i praw pokrewnych oraz praw własności przemysłowej,
zasady wynagradzania twórców, - zasady podziału środków uzyskanych z komercjalizacji między twórcą będącym pracownikiem instytutu a tym instytutem,
- zasady i procedury komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych oraz know-how związanego z tymi wynikami,
- zasady korzystania z majątku instytutu wykorzystywanego do komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych oraz świadczenia usług naukowo-badawczych.

Zastępca Dyrektora ds. Badawczych
dr inż. Jacek Borowski
tel.: + 48 61 657 05 55 w. 300
fax: + 48 61 657 07 21
e-mail: borowski[at]inop.poznan.pl
Zastępca Dyrektora ds. Badawczych zajmuje się i odpowiada za:
- przygotowanie projektów planów naukowo-badawczych rocznych, wieloletnich i planowania współpracy z zagranicą pod względem merytorycznym i kosztów,
- wyrażanie opinii o przyjęciu lub odrzuceniu zamówień na prace badawczo-rozwojowe lub wdrożeniowe,
- przygotowanie projektów, zatwierdzanie planów naukowo-badawczych poszczególnych zakładów, pracowni i komórek organizacyjnych oraz zatwierdzanie kart tematycznych poszczególnych tematów,
- zatwierdzanie założeń i akceptowanie sprawozdań końcowych prac naukowo-badawczych, konstrukcyjnych, rozwojowych, doświadczalnych i współpracy z zagranicą,
- koordynację prac między poszczególnymi zakładami i pracowniami naukowo-badawczymi,
- przebieg realizacji zadań statutowych i usług badawczych pod względem merytoryczno-formalnym
i finansowym, - dbanie o właściwy poziom krajowych i zagranicznych prac badawczych i rozwojowych,
- przestrzeganie zasad Systemu Zarządzania Jakością wg ISO 9001,
- przestrzeganie przepisów bhp i ppoż. przy realizacji prac,
- nadzór nad realizacją planu finansowo-gospodarczego w zakresie B+R, pod względem terminowego wykonywania prac i planu kosztów,
- reprezentowanie Dyrektora Instytutu na zewnątrz w sprawach uzgodnionych z Dyrektorem,
- konsultowanie prac naukowo-badawczych,
- kierowanie pracami naukowo-badawczymi,
- wykonywanie prac jako główny wykonawca,
- prowadzenie działań komercjalizacyjnych na potrzeby Instytutu.

Zastępca Dyrektora ds. Wdrożeń i Innowacji
mgr inż. Rafał Leszczyński
tel.: + 48 61 657 05 55 w. 400
fax: + 48 61 657 07 21
e-mail: rafal.leszczynski[at]inop.poznan.pl
Zastępca Dyrektora ds. Wdrożeń i Innowacji zajmuje się i odpowiada za:
- prowadzenie działań marketingowych i komercjalizacyjnych na potrzeby Łukasiewicz – INOP,
- opracowywanie, przy współpracy z Dyrektorem Łukasiewicz – INOP, strategii oraz planów rozwoju sprzedaży,
- prowadzenie promocji Instytutu na rynku krajowym i zagranicznym,
- opracowywanie zestawień realizacji sprzedaży usług, wytworzonych wyrobów i prototypów, a także analiz i ankiet,
- przyjmowanie zamówień dotyczących usług oraz wytwarzania wyrobów i prototypów, uzgadnianie ich realizacji z zakładami,
- wykonywanie pod względem formalnym i merytorycznym przyjętych do realizacji usług oraz wytwarzania wyrobów i prototypów,
- wykonywanie pod względem formalnym i merytorycznym umów w zakresie transferu technologii
i umów wdrożeniowych z przemysłem krajowym i zagranicznym, know-how, licencyjnych i kontraktów, - koordynację oraz nadzór nad właściwym i terminowym wykonywaniem wszystkich prac wchodzących w zakres marketingu, w także wykonania przyjętych do realizacji prac wymienionych w pkt. 5-7,
- planowanie i koordynowanie pracy podległych komórek organizacyjnych,
- konsultowanie, kierowanie oraz wykonywanie powierzonych prac jako główny wykonawca,
- przestrzeganie zasad Systemu Zarządzania Jakością wg ISO 9001,
- przestrzeganie przepisów bhp i ppoż. przy realizacji prac,
- reprezentowanie Dyrektora Instytutu na zewnątrz w sprawach uzgodnionych z Dyrektorem.

Główny Księgowy
mgr Anna Skowrońska
tel.: + 48 61 657 05 55 w. 200
fax: + 48 61 657 07 21
e-mail: skowron[at]inop.poznan.pl
Główny Księgowy zajmuje się i odpowiada za:
- prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi zasadami Ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r., organizowanie i doskonalenie obiegu i kontroli dokumentów, bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz należyte przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów, ksiąg i sprawozdań finansowych,
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych,
- rozliczanie płac pracowników umysłowych i fizycznych (rozdzielnik),
- sporządzanie deklaracji podatku dochodowego od osób prawnych i terminowe przekazywanie podatku do urzędu skarbowego,
- sprawozdawczość finansową miesięczną, kwartalną i roczną,
- opracowywanie analiz ekonomiczno-finansowych i przedstawianie wniosków Dyrektorowi,
- informowanie, przestrzeganie Dyrektora, w oparciu o analizy, o nieefektywnym działaniu gospodarczym,
- doradztwo ekonomiczne przy podejmowaniu decyzji ekonomicznych przez Dyrektora,
- wnioskowanie rozwiązań ekonomiczno-finansowych,
- proponowanie środków zaradczych w eliminowaniu przypadkowych zdarzeń,
- przestrzeganie zasad Systemu Zarządzania Jakością wg ISO 9001.